מאמרים

"לא היו נפגעים..."??!!! ספרו את זה לגוף!!



בימים טרופים אלה, תושבי הדרום מנסים לשוב אל חייהם משגרה יומיומית שכללה ריצות רבות אל המקלטים. משבוע רועש וסוער כמו שהיה להם, הם אמורים לחזור לתפקד, כביכול- כרגיל, אבל האם ה"כרגיל" הזה אכן אפשרי, ועד כמה? אפשר אולי להוציא את השיגורים והנפילות מחיי היומיום החיצוניים של התושבים, אך האם באותו האופן נצליח להוציא אותם מתוך גופם ונפשם?

 פעמים רבות בעבר, שמענו באמצעי התקשורת משפטים כגון: "הרקטה נחתה בשטח בנוי. לא היו נפגעים מלבד כמה נפגעי חרדה...". אכן, תודה לאל שלא היו נפגעים בנפש, אך פגיעת חרדה אינה "מלבד". פגיעת חרדה הינה פגיעה אמיתית, נוכחת וכואבת, אשר לעתים נראה שכאשר חיים במדינתנו – אין כמעט סיכוי להתחמק ממנה. רוב שיטות הטיפול של גוף-נפש מבוססות על התפישה וההנחה שהגוף 'זוכר' את החוויות שהוא עובר, וכאשר הוא חווה טראומות (גדולות וקטנות), נוצרים במערך המורכב והרגיש הזה מחסומים אנרגטיים, המפריעים לו לתפקד. חוויה של חרדה מנפילת טילים נשמרת בגוף, ואם אינה משתחררת באופן כלשהי, היא מצטברת ומפריעה את שלוות הנפש והתפקוד של האדם.   

חרדה היא מצב פסיכולוגי  או פיזיולוגי בו אנו חשים אי שקט, בשל מתח ודאגה רבה מפני איום וסכנה ממשיים או דמיוניים, מודעים או בלתי מודעים, כשאנו חשים חסרי אונים מול אותם איומים. המצב בו אנשים 'מחכים' לנפילה, המתח שלפני, תוך כדי ולאחר הנפילה הינם בלתי נסבלים ממש. וכשזה חוזר על עצמו עשרות פעמים ביום-יומיים- ניתן לשער רק עד כמה משפיע הדבר על מערכת העצבים- גופנית ורגשית. תודה לאל ולרפא"ל- כיפת ברזל יירטה את רוב השיגורים, ובכל זאת, הרולטה של – תיירט/לא תיירט, גם היא מריטת עצבים, פשוטו כמשמעו.

גם מי שלא לקה בהלם או בהתקף חרדה נוכח רקטה שהתפוצצה בסמוך לו, נתון בוודאי בסטרס בימים אלה. קושי להירדם, שינה טרופה, יקיצה מוקדמת, חוסר סבלנות, עצבנות, כאבי ראש וסימפטומים רבים אחרים יכולים ללוות אותו. גם לאחר שנראה כי הגענו להפסקת אש, ולוואי שתימשך, הגוף והנפש של מי שחווה את מטחי הרקטות, או של מי שדאג ליקיריו ששם- עדיין זוכרים היטב את החרדה והמתח.

לכל אלה אני מקדישה את פרוטוקול השחרור הרגשי הבא, המשתמש בשיטת EFT כדי לשחרר את המתח והלחץ מגופו ונפשו. מי שמכיר את השיטה- מוזמן לגשת לתיפוף. למי מכם שלא מכיר את השיטה- אתם מוזמנים לצפות בסרטון שלי המדגים את השיטה. על מנת להגיע אליו- מלאו את טופס ההרשמה שתחת סרטון הפרומו בדף הבית. ואחר כך- השתמשו בפרוטוקול הבא:

1.      נסו להגדיר את הבעיה שלכם- מתח כללי/חרדה/כאבי ראש/קושי לישון/כאבים פיזיים/וכד'.

2.      נסו לדרג את רמת האינטנסיביות של הבעיה בין 0-10 (0=אין בעיה, 10= קשה לי מאד).

3.      תופפו עם הפרוטוקול הבא:

נקודת הקראטה:

 "למרות המתח אני חש/ה עכשיו מההתרחשויות בדרום – אני מקבל/ת את עצמי כמו שאני ברגע זה"

"למרות המתח והחרדה שאני חווה מהשבוע האחרון של ההפגזות בדרום - אני מקבל/ת את עצמי ואת רגשותיי כמו שהם בכל מקרה ".

"למרות המתח והחרדה שאני חווה מהשבוע האחרון של ההפגזות בדרום, שמתבטאים ב__________ (הכניסו את מה שאתם מרגישים: לחץ/כאב ראש/פחד/עצבנות, ועוד), אני מקבל/ת את עצמי ואת רגשותיי כמו שהם בכל מקרה".

משפטי חזרה:

סיבוב ראשון:

פנים הגבה: המתח והחרדה האלה

צד העין: המתח והחרדה האלה

תחת העין: קשה לי לישון בלילה/להירגע/להתרכז (בחרו את המתאים לכם)

תחת האף: המתח והחרדה האלה, ותחושת חוסר האונים.

שקע הסנטר: המתח הזה שבין שיגור לשיגור

תחת עצם הבריח: המתח שאני חווה כשאני שומע/ת "צבע אדום"

תחת הזרוע: אין לי כל שליטה על מה שקורה שם בחוץ      

סביב הקודקוד: אני במתח רק מהמחשבה על זה

סיבוב שני- ניתן לעבוד על הצד השני של הגוף או על אותו צד, אין זה משנה.

פנים הגבה: המתח והחרדה האלה

צד העין: זה כל כך מתיש

תחת העין: אלה היו ימים קשים

תחת האף: אני מכיר/ה בזה שזה התיש אותי, ועכשיו אני מתפנה לטפל בעצמי

שקע הסנטר: המתח והחרדה האלה

תחת עצם הבריח: עברתי ימים קשים, והצלחתי, ועכשיו אני בוחר/ת לשחרר את המתח והדאגה שהצטברו

תחת הזרוע: המתח והחרדה האלה

סביב הקודקוד: אני בוחרת להתחיל את המסע אל ימים שקטים יותר בגוף ובנפש בטיפול הזה שאני נותנת לעצמי.

 

קחו אוויר, ושחררו אותו לאט, ושוב, ושוב. שתו מים, ובדקו את הסקאלה שלכם.

אם דרגת האינטנסיביות ירדה מעט, אך לא עד הסוף- נפלא!. חזרו על התהליך, כשבמשפט הפתיחה אתם אומרים: "למרות המתח והחרדה שנשארו לי...." ובמשפט החזרה אתם אומרים "המתח והחרדה שנשארו לי".

אם דרגת המתח לא ירדה – חזרו על התהליך שוב.

אם דרגת המתח עלתה- אל תיבהלו!! זה סימן טוב, שיש תזוזה, ואת זה אנחנו מחפשים. פשוט חזרו על התהליך עוד פעמיים שלוש, ותראו שהירידה וההקלה יגיעו.

בהצלחה ואשמח לסייע ולייעץ, או לשמוע את סיפורי ההתנסות שלכם.

לבי לכל מי שחווה את השבוע האחרון על גופו, אני מחזיקה לכם אצבעות ומקווה לימים טובים יותר לכולנו.

 

Share
 
 
 
  "גם אצלכם לא כל הימים מתחילים נפלא? קמים עייפים, לחוצים ובלתי מרוכזים? רוצים נורא להרגיש טוב עם עצמכם והחיים, אבל איכשהו זה לא מצליח?
הורידו את ספרון המתנה שהכנתי לכם, וקחו לעצמכם 5 דקות בלבד, ולא תאמינו כמה מהר ובקלות אתם יכולים להרגיש מרוכזים, רגועים ואנרגטיים יותר ליום שלפניכם. להורדה - מלאו את פרטיכם בטופס ההרשמה, ומייד תוכלו להוריד את הספרון שיעשה לכם את הבוקר."

מאמרים

© כל הזכויות שמורות מילכה ליאון | החופש לבחור | המרכז ללימודי שיטת EFT

Tivonet

a>