מאמרים

רוצים לדעת איך הופכים את חג הפסח מחג הצריכים לחג החיוכים, וגם לא עולים במשקל...?!!



גם אתם מגלים שעם התקרב הפסח, עם הדיבור הכללי והתקשורתי סביב כל מה שמאיים לבוא עלינו ומה ש'צריך' להכין לחג- נראה ששתי האופציות שלפנינו הן: או הפצצה האיראנית או סדר פסח...?!!

אז לכבוד החג, אני בוחרת בחופש באמצעות ברכה שאיחלה לי אשה חכמה לראש שנה אחד:  "פחות 'צריכים' ויותר חיוכים".

אבל איך אפשר פחות 'צריכים' בפסח- חג ה'צריכים'? הרי 'צריך' לנקות ה-כ-ל כולל פאנלים וחלונות (ולא חשוב שהאובך ממילא יחרב את הניקיון, כמו שגילינו אתמול בבוקר), וצריך לבשל 8 סוגי בשר, 3 מרקים, 20 סלטים וארבעה קינוחים, וצריך לערוך את השולחן כך, וצריך לקנות מתנות לכולם וצריך...וצריך...וצריך...

אה...כן, ועוד 'צריך' אחד- 'צריך'  לאכול מכל מה שעל השולחן כי:  זה כבר פה.../לא נעים מהמארחת..../אי אפשר להתאפק.../ משעמם לי.../ כשאני אוכלת אני לא צריכה להתמודד עם תשובות לשאלות מביכות.../ זה מאפשר לי להתחמק מ.../ אני פשוט כל כך עייף/ ככה יהיה לי על מה לקטר לפני, תוך כדי ובסיום שבוע החג. (בחרו את האופציה/ות המתאימה/ות לכם).

רובנו אוכלים יותר מדי בחג הפסח, וזה אולי היה בסדר, אלמלא הבריאות ומצב הרוח, שלא תמיד מגיבים בחיוב לעניין. כדאי לדעת שלסטרס יש מקום חשוב בחוסר היכולת שלנו לעמוד בפיתויים, אז אם בישורת האחרונה של המרוץ לקראת החג אתם מרגישים מותשים – יש סיכוי טוב שאתם בסטרס והוא מחרב לכם את הכוחות כרגע, ויקשה על החיוכים בערב הסדר.

מסיבה זו, וכיוון שאני מכירה את ה'צריכים' מקרוב, הכנתי לכם כמה טיפים קטנים, כיצד להפוך את הצריכים לחיוכים:

 

  1. .      אפילו בימים האחרונים לפני החג, בררו עם עצמכם האם המשימות שלכם הן כאלה ש'באמת' צריך לעשות, או שאתם עושים אותן כי נראה לכם שזה מה שמצופה מכם. ואז- בררו האם מתאים לכם לעמוד במה שאחרים חושבים ש'צריך', או שאתם מעדיפים במקום זה- חיוכים.
  2.  התחילו את היום שלכם עם תרגילי האנרגיה שב'ספרון'  5 דקות ביום ויש לכם יום נפלא. כך תתחילו את היום אנרגטיים ונינוחים יותר.
  3.   אם אתם מתעצבנים על כל מי שנכנס לחדר שכרגע סיימתם לנקות, שלא לומר המטבח, ואתם מכירים את שיטת EFT- תופפו את התיפוף הבא להורדת הסטרס:

 

תופפו בנקודת הקראטה וחזרו על המשפטים הבאים:

"למרות כל הלחץ הזה לקראת הפסח, אני אוהב/ת ומקבל/ת את עצמי בכל מקרה"

"למרות כל הדברים שנשארו לי לעשות לפני החג, ושגורמים לי להרגיש לחוץ/ה- אני מקבלת את עצמי בכל מקרה"

"למרות כל הדברים שנדמה לי שאני חייב/ת להספיק לפני הפסח, אני בוחר/ת להיות רגוע/ה ונינוח/ה ולעשות את מה שאני בוחר/ת כחשוב"

משפטי חזרה בנקודות התיפוף בפנים ובגוף:

סיבוב ראשון- " הלחץ מהדברים שצריך להספיק"

סיבוב שני- "אני בוחר/ת להיות רגוע/ה ונינוח/ה"

סיבוב שלישי- להתחיל ב" הלחץ מהדברים שצריך להספיק", ובנקודה הבאה- "אני בוחר/ת להיות רגוע/ה ונינוח/ה". להמשיך להחליף כך בין הנקודות.

לנשום עמוק ולשחרר אוויר לאט. לשתות קצת מים, ולשכב לנוח עם רגליים למעלה מספר דקות.

*אין צורך לחזור לנקודת הקראטה בין הסיבובים.

אם אינכם מכירים את שיטת EFT- היכנסו לסרטון שבקישור: החופש לבחור ותוכלו במספר דקות ללמוד את השיטה.

תופפו לפחות פעמיים ביום, כך שתגיעו לשולחן הסדר רגועים ונינוחים.

במצב זה גם תאכלו פחות, כיוון שתוכלו לוותר על אכילה מלחץ או שעמום.

4.     ואם תרגישו שלמרות שאתם רגועים יותר, עדיין אתם מתקשים לעמוד בפני הפיתויים, והסדר הולך לחרב לכם את תוכנית הדיאטה- נסו את הטריק הבא- שיטת התיפוף הנסתר:

הסתכלו על המנה שכל כך מפתה אתכם, נסו לברר עם עצמכם האם אתם רוצים אותה מתוך רעב, שעמום, מתח או עייפות. שמרו את שתי הידיים מתחת לשולחן, ועסו את נקודת הקראטה כשאתם אומרים לעצמכם: "למרות שאני מת/ה לאכול את...(המנה הזו)- אני בוחר/ת לוותר עליה עכשיו". חזרו על המשפט הזה כשאתם לוחצים על נקודות האצבעות באופן הבא: בעזרת האגודל והאצבע של יד ימין אתם לוחצים על שני צידי הציפורן של האגודל ביד שמאל. עברו לשני צידי הציפורן של האצבע ביד שמאל, ואחר כך לאצבע האמצעית וכך עד לזרת. חזרו על כך עד שתחושו שההשתוקקות לאוכל, או הקושי לומר "לא תודה" מתפוגגים.

אתם מוזמנים ללמד את בני הזוג או הילדים את הטריק, ואל תתפלאו כשפתאום כולם יוותרו על מנה או שתיים. יישאר יותר לארוחת הצהריים של שבת...

שיהיה חג הפסח הזה חג בו תבחרו בחופש מה'צריכים' ותרבו בחיוכים!!!

שלכם כתמיד-

מילכה


רוצים לדעת איך הופכים את חג הפסח מחג הצריכים לחג החיוכים, וגם לא עולים במשקל...?!!
Share
 
 
 
  "גם אצלכם לא כל הימים מתחילים נפלא? קמים עייפים, לחוצים ובלתי מרוכזים? רוצים נורא להרגיש טוב עם עצמכם והחיים, אבל איכשהו זה לא מצליח?
הורידו את ספרון המתנה שהכנתי לכם, וקחו לעצמכם 5 דקות בלבד, ולא תאמינו כמה מהר ובקלות אתם יכולים להרגיש מרוכזים, רגועים ואנרגטיים יותר ליום שלפניכם. להורדה - מלאו את פרטיכם בטופס ההרשמה, ומייד תוכלו להוריד את הספרון שיעשה לכם את הבוקר."

מאמרים

© כל הזכויות שמורות מילכה ליאון | החופש לבחור | המרכז ללימודי שיטת EFT

Tivonet

a>