מאמרים

איך תרגיעו את הילדים בזמן אזעקות צבע אדום ולאחריהן



שוב הכל סוער בדרום.

השמים ממטירים רקטות וטילים 

"מסביב ייהום הסער...".

והסער הזה רועש, מתפוצץ ומפחיד את המבוגרים, ובוודאי שאת הילדים.

הילדים סופגים את ההתרחשות הזו ואת תגובות המבוגרים עם מעט מאד כלים של חשיבה והגיון, שיש לנו המבוגרים (יש לקוות).

את המאמר הזה, ואת הוראות הטיפול כתבתי הפעם בשליחות, למען הילדים. אנא קראו, וטפלו בהם, בילדים. מניסיוני- ילדים מאד אוהבים את זה

(אם , כמו בכל דבר איתם, מוכרים להם את זה נכון והופכים את זה למשחק).

עד גיל 7 לערך פועל מוחם של ילדים בגלי תיטא באחוזים ניכרים, ואלו הגלים המאפיינים גם מצבי מדיטציה והיפנוזה.

מחקרים עדכניים בתחומי הלמידה מראים כי עד גיל 7 מוחם של ילדים פועל במצב היפנאגוגי, מצב המאפשר היפנוזה. מצב זה  מאפשר לילדים ללמוד אותנו- סביבתם- באופן של "קליטה ישירה" עם מעט מאד 'סינון' של ידע ואירועים, כפי שעושים אנו, המבוגרים. 

משמעות למידה זו, היא שבמצב לחימה, כמו עכשיו, מגיבים הילדים לאזעקות, להפגזות ולריצה אל המחסה באופן ישיר יותר והגיוני פחות מהמבוגרים. הילד מגיב מהר יותר ובאופן עז יותר, ובהדרגה הוא  'מאחסן' את החרדה בגופו.

חרדה המאוחסנת בגוף יוצרת חסימות על צירי האנרגיה, וחסימות אלה גורמות לקשיי נשימה, הפרעות בשינה, קושי לאכול, להתרכז, לשחק. ילד שהחרדה מאוחסנת בגופו יתקשה להיפרד מההורה המטפל, עשוי לחזור לעשות את צרכיו בבגדיו, ותופעות חרדה נוספות. הילד משלם בבריאותו הגופנית והנפשית על החרדה הזו.

לצערנו, חרדה שמאוחסנת בגוף יכולה ללוות אותנו שנים רבות ויכולים להופיע 'פתאם' גם עשרות שנים אחר כך. 

כיום, טובי הרופאים מאמינים שסטרס הוא הגורם ל כ- 95% מהמחלות אותן אנו פוגשים במאה ה-21.

דמיינו לעצמכם מצב בו תוכלו בתוך דקות להרגיע ילד חרד, ופעמים רבות לשחרר את החרדה מגופו באופן מוחלט. דמיינו לעצמכם שיטה שתאפשר לכל אדם לתת טיפול ראשוני, עזרה ראשונה לעצמו ולאנשים שסביבו בתוך דקות, באופן רגוע ובלתי פולשני, וחשוב לא פחות- בחינם. דמיינו לעצמכם שאתם הייתם יכולים ללמוד את עיקרי השיטה הזו בתוך דקות, וכך לעזור לילדיכם לתפקד באופן רגוע יותר גם כשבחוץ נשמעות האזעקות.

נשמע דמיוני? לא ממש. השיטה הזו קיימת, וקוראים לה EFT ואם תרצו לדעת עליה יותר- היכנסו לקישור הזה ללמוד EFT. ותלמדו עליה יותר.

אבל עכשיו- הילדים!!

אז מה אפשר לעשות עם ילד בחרדה? כיצד נרגיע אותו באופן המהיר והפשוט ביותר?

* פוסט זה נכתב בלשון זכר, אך מיועד לכל המינים, כמובן, (וגם לחיות המחמד, אגב).

טיפול של מספר דקות בשיטת EFT יכול לחולל פלאות בתגובתם ותחושתם של ילדים. מאותן סיבות של גלי מוח שהזכרתי- הוא יעיל מאד עם ילדים. הטיפול ישחרר את הורמוני הסטרס החוצה מהמערכת, ויאפשר להם להיות רגועים יותר בפנים, גם כשבחוץ סוער. אני משתמשת בשיטה ביעילות רבה עם ילדי, וילדים אחרים, כבר במשך שנים על כל דבר- מקטן עד גדול- והתוצאות מדהימות.

 

כיצד נפעל?

ראשית- נרגיע את עצמנו. בדיוק כשם שההוראה של הקברניט במטוס בזמן חרום (או של מסכות האב"כ) היא שראשית על המבוגרים ללבוש את מסיכות ורק אחר כך לטפל בילדים – כך גם כאן. ראשית, עלינו לטפל בעצמנו ולהרגיע את החרדה שלנו, כיוון שהילדים קולטים אותנו דרך אותם גלי תיטא. אם אנו חרדים- גם הם יהיו חרדים.

מי שמעוניין בתיפוף מיוחד לימים אלה למבוגרים- יכול למצוא אותו באיך לעבור את תקופות האזעקות והרקטות ולהישאר רגועים ואיתנים?

שנית, נכיר בפחד שלו, לא ננסה להסוות אותו, ונאפשר לו לבטא אותו, 

ואז ננסה לתמוך אותו בעזרת קבלה עצמית והכרה בכוחו שלו גם כשהוא מפחד, ונוסיף לכך את האמונה בכוחה של המערכת המגנה- הצבא, החיילים, המקלט וכדומה. השחרור של הסטרס מגיע רק אם מכירים בפחד, ואז תומכים בעזרת הקבלה העצמית ("אני אחלה"...).

כיצד לטפל בילד/ה?

1.      עליכם להכיר את שיטת EFT, ואת עיקריה תוכלו ללמוד במספר דקות אם תיכנסו לסרטון שנמצא בקישור הזה.

2.      ילדים מגיבים מצוין לשיטה. השינוי יכול להיות מיידי. רוב הילדים – אוהבים את זה, כשזה מוגש להם נכון- כמשחק, הרפתקה, חוויה נעימה, ולכן כדאי לשים לב לדברים הבאים:

·         שהסביבה תהיה ידידותית, נעימה, מזמינה.

·         לכבד את צרכי הילד, רגשות וכד'. לשאול האם הילד מרגיש טוב/נוח עם התהליך.

·         הילד יכול לשבת, לשכב, לעמוד וכד'.

·         אפשר לתופף על הילד, או שהוא/היא יכולים לתופף על עצמם.

·         טריק שעובד נפלא עם ילדים הוא לבחור בובה שהם אוהבים ואכפת להם ממנה, ואז לתופף עליה (כדי שהיא לא תדאג). אפשר ללמד את הילד לתופף על הבובה, וכך הוא ישתתף בתהליך הטיפולי. דבר מעניין הוא, שפעמים רבות, תוך כדי תיפוף על הבובה, הילד יתחיל להרגיש טוב יותר (לא ניכנס כרגע להסבר מדוע), אפשר גם לתופף על הבובה כאילו שהיא הילד, ובקיצור – היו יצירתיים!!

·         ילדים איננו שואלים לגבי גובה הסקאלה. במקום זאת- עדיף לבקש את הילד שיראה עם הידיים כמה "גדול זה מרגיש" ולעקוב אחרי השינויים. אין כאן עניין כמותי אובייקטיבי. האופן בו חווה הילד את הבעיה- מכתיב את קיומה.

·         עם ילדים צעירים עדיף לא להשתמש במילים כמו "אוהב ומקבל וכד'" – זה סינית עבורם. ניתן לומר, למשל: "למרות שאני פוחדת עכשיו מהאזעקות/הפיצוצים/הטילים (או השם בו אתם קוראים למה שקורה בחוץ)..אני יודעת שאני ילדה מקסימה ואהובה, ויש לי גם הרבה כוח בפנים/או- אני הכי סבבה שבעולם, וכד'."

·         כלומר, אני מתייחסת לפחד, קוראת לו בשם, ואז מוצאת את תחושות הכח, האהבה, התמיכה וכדומה.

·         אני אוהבת להשתמש בביטויים של הילדים, שנוטים להשתמש בדימויים למיניהם, וללכת אחרי הקו שהם מובילים.

·         עם ילדים- היו בעיקר קשובים ויצירתיים. אינכם יכולים לטעות.

  •   אל תנסו להימנע מלדבר על מה שמפחיד אותו. דווקא זה מה שהוא צריך לתופף עליו.

·   אם לאחר סיבוב תיפוף הילד מאותת שהוא מפחד יותר (ארוע נדיר עם ילדים) - אל תיבהלו!! זה סימן מצוין!! משהו זז, ותזוזה אנחנו רוצים, כיוון שהיא מסמנת את הדרך החוצה. המשיכו לתופף איתו, ותוך דקות זה ישתחרר החוצה ויירגע.

·          עם זאת, כמו עם מבוגרים, תנו לילד להחליט עד לאן הוא רוצה לטפל בבעיה.

·         עם תינוקות שעדיין אינם מדברים או מנהלים שיחה. תופפו עליהם בעדינות, תוך דיבור עבורם, או תופפו על עצמכם כשאתם מדברים עליהם. זהו טיפול 'פונדקאות', הוא מצריך מעט מיומנות, אך גם הוא עובד.

ומה לומר?

הכנתי עבורכם טקסט תיפוף אפשרי. אתם מוזמנים להשתמש בו, או לשנות אותו כפי שנראה לכם שמתאים לילדכם, או כפי שילדכם מציע. אל תדאגו מה "נכון לומר"- כל דבר שהילד רוצה לומר, יהיה נכון. אפשר גם במקום המילים שכתבתי לדבר כאילו מספרים לחבר טוב, לסבא או סבתא, לחיית המחמד האהובה.

אם ברצונכם לזכור את נקודות התיפוף אתם מוזמנים לפתוח את תרשים נקודות התיפוף.

שימו לב:

1.      לאחר התיפוף הראשוני של נקודת הקראטה- יש לכם שלושה סיבובים ברצף של נקודות הפנים והגוף בלי נקודת הקראטה.

2.      התיפוף בנוי כך שהוא מתחיל מהתיפוף על הפחד, ובהדרגה נכנסת האמונה במי שיכול להגן.

נקודת הקראטה- תופפו ואמרו את משפט הפתיחה X3:

"אפילו שאני מפחד/ת מאזעקות 'צבע אדום' והרעש של הנפילות, אני הכי אחלה שבעולם"

"אפילו שאני מפחד/ת ושונא/ת את האזעקות והרעש של השיגורים והנפילות, אני ילד/ה אמיץ/ה כמו....(מי גיבור העל שלכם?)"

"אפילו שאני מפחד/ת ושונא/ת את האזעקות והרעשים האלה, אני ילד/ה אמיץ/ה ויש לי כוחות בתוכי"

נקודות הפנים והגוף:

פנים הגבה: אני מפחד/ת

צד העין: האזעקות והפיצוצים מפחידים אותי

תחת העין: אני מפחד/ת

תחת האף: הרעשים האלה לא נעימים לי

שקע הסנטר: אני שונא/ת לרוץ למקלט/מרחב מוגן

תחת הזרוע: אני שונא/ת לישון במקלט

סביב הקודקוד: אני מפחד/ת מהאזעקות והפיצוצים האלה.

פנים הגבה: ומה אם תיפול אצלנו רקטה?

צד העין: אני מפחד/ת מהטילים האלה.

תחת העין: למה הם יורים עלינו?

תחת האף: הלוואי ואף אחד לא היה יורה עלינו כלום.

שקע הסנטר: אני מפחד/ת מהאזעקות, והטילים והפיצוצים האלה.

תחת הזרוע: אני לא רוצה שיירו עלינו!

סביב הקודקוד: אני מפחד/ת ושונא/ת את האזעקות והטילים והפיצוצים האלה.

פנים הגבה: הלוואי והם היו מפסיקים כבר לירות!

צד העין: אני פוחד/ת, אבל אני יודע/ת שאבא ואמא שומרים עלי

תחת העין: אני יודע/ת שהחיילים והטייסים שומרים עלי

תחת האף: אני שונא/ת לרוץ למרחב המוגן, אבל אני יודע/ת שזה מגן עלי

שקע הסנטר: אני יודע/ת שהרבה אנשים שומרים ומגנים עלי, וגם המרחב המוגן שומר עלי

תחת הזרוע: אז אני בוחר/ת להיות רגועה ולשחק בבובות/משחקים שלי, גם כשאני מפחד/ת.

סביב הקודקוד: הרבה יותר כיף להיות רגוע/ה גם בזמן האזעקות.

 

עכשיו קחו נשימה עמוקה, שחררו לאט ותנו לילד/ה לשתות כוס מים. המים חשובים להרגעה והורדת סטרס.

לאחר התיפוף הזה בקשו מהילד/ה להראות עם הידיים כמה נשאר מהפחד.

אם נשאר פחד, והוא רוצה לשחרר עוד, חזרו על התהליך כשאתם אומרים :

"אפילו שאני עדיין פוחד/ת קצת..."וכד'.

 

הפכו את זה למשחק, התמידו ותופפו בכל יום, ותראו הקלה.

 

אני תפילה שלא נזדקק לטיפולי חירום אלה עבור ילדינו!!

 

ואם מישהו מכם רוצה ללמוד את השיטה באופן מסודר יותר- היכנסו לקישור הזה.

 

ימים טובים.

 

 

איך תרגיעו את הילדים בזמן אזעקות צבע אדום ולאחריהן
Share
 
 
 
  "גם אצלכם לא כל הימים מתחילים נפלא? קמים עייפים, לחוצים ובלתי מרוכזים? רוצים נורא להרגיש טוב עם עצמכם והחיים, אבל איכשהו זה לא מצליח?
הורידו את ספרון המתנה שהכנתי לכם, וקחו לעצמכם 5 דקות בלבד, ולא תאמינו כמה מהר ובקלות אתם יכולים להרגיש מרוכזים, רגועים ואנרגטיים יותר ליום שלפניכם. להורדה - מלאו את פרטיכם בטופס ההרשמה, ומייד תוכלו להוריד את הספרון שיעשה לכם את הבוקר."

מאמרים

© כל הזכויות שמורות מילכה ליאון | החופש לבחור | המרכז ללימודי שיטת EFT

Tivonet

a>