מאמרים

מה עושים כשהאנרגיה צוללת מטה?


אם לא קורה לכם לפעמים שאתם קמים בבוקר בתחושה של 'דאון'- אני באה ללמוד מכם. ההרגשה הזו, שחש אותה כל הגוף-נפש...אין כח לקום מהמיטה...אין חשק לכלום. לעתים קרובות לא ברור מאיין זה הגיע פתאום, קשה לשים על זה את האצבע, אבל זה כאן וזה מציק/כואב/מפריע. בשפה המקצועית קוראים לזה 'אנרגיה נמוכה'.

אנרגיה נמוכה היא מצב בו הגוף, או חלק מהגוף, מרגיש חסר אנרגיה/רדום/"מת", מצב בו הגוף-נפש 'נסוגה' פנימה, נסגרת בפני העולם. הסיבות לאנרגיה נמוכה יכולות להיות 'טבעיות/פיזיולוגיות', כמו חוסר בשינה, או סיבות נפשיות יותר, כמו סטרס לסוגיו.

מצב של אנרגיה נמוכה יכול להיות כה עדין, שקל להתעלם ממנו. הוא אינו 'חזק' כמו דיכאון, למשל. זה יותר מה שהיינו קוראים לו פעם 'דיכי'. קצת כבד על הלב, הזרועות מרגישות כבדות וחסרות תועלת. לא big deal. לא משהו שישבית אותנו במיטה. נכון? כלומר...לא 'אותנו'.

מה, מי לא מרגיש כך מדי פעם?

הבעיה היא, שלאנרגיה נמוכה יש 'סטטוס חברתי' נמוך. לא כיף לנו להודות שהלב / זרועות שלנו מרגישים ב'דאון' היום. לא כיף לחלוק את זה עם אחרים, ובכל זאת אנחנו לא מצליחים להרגיש, או לא מתחשק לנו לעשות היום כלום. בארצנו הקטנטונת, בה הטלטלות הקיומיות עזות כל כך, בה כל מהדורת חדשות נשמעת כמו אפוקליפסה – אנו מתקשים לחלוק את ה"קווטשים" הקטנים שלנו. כיוון שאנרגיה נמוכה יכולה לתת לנו תחושה של חוסר ערך, אישי, מקצועי וחברתי, אנו מבקרים תחושה זו, ומנסים להסתירה מעיני אחרים. הבעיה היא שהסתרה זו גורמת לכך שמהר מאד אנו עוברים להסתיר אותה מעצמנו, מפסיקים לשים לב שזה המצב וממשיכים כתמיד.

או-או... אז נוצר הפיצול בפנים,בין מה שמרגיש הגוף שלנו, לבין מה שהוא עושה. הגוף מרגיש את האנרגיה הנמוכה, אבל הוא פועל באנרגיה 'רגילה', "כמו שצריך". מכאן, מהר מאד- אנחנו עצמנו מתרגלים לבטל את חשיבות הגוף ותחושתו,ובמקום זה אנחנו ב mode של פעולה. אלא ש...סוללת האנרגיה – היא ריקה-גופנית ונפשית. לא רק אחרים אינם יודעים את מה שאנו חשים, גם אנו איננו יודעים זאת.

ורק הגוף- הוא יודע גם יודע.

הגב שלנו- כפוף, הנשימה עצורה וחסרים בה הגאות והשפל הטבעיים שלה, המבט - משוך פנימה,וקשה לנו להיות מעורבים באופן אקטיבי במה שקורה מחוץ לנו. אנו נסוגים פנימה. או שאנו במצב ההפוך, הנועד לתת לנו תחושה ש'הכל בסדר', ולכן- הגב שלנו משוך בחוזקה מעלה ואחורה, בית החזה מובלט במאמץ, הזרועות שלנו במתח ואנו מוציאים אנרגיה רבה כדי רק להצליח 'רק להיות שם'.

מה אפשר לעשות בנוגע לאנרגיה נמוכה?

ישנן דרכי עבודה וטכניקות שונות, ונתחיל בשני צעדים פשוטים:

א. "להקשיב" לגוף ולתת לאנרגיה הנמוכה "את הבמה" לכמה רגעים של הכרה בקיומה,ללא שיפוטיות או חיפוש פתרון מידי. עצם ההכרה בה מתחיל לשחרר את המקום בו היא תקועה.

ב. לנסות לזהות את חלק/י הגוף הספציפי/ים ולומר לעצמי בקול רם: "הזרועות שלי מרגישות כבדות וחסרות תועלת"/ "הנשימה שלי כבדה ועצורה".

ג. להביא אנרגיה לאזור על מנת להתחיל להפעים אותו, אך מבלי להתעלם מהתחושה באותוחלק גוף. כיצד אפשר לעשות זאת?

למשל בעזרת התרגיל הפשוט הבא:

שבו על כסא כשכפות הרגליים מונחות מקבילות על הרצפה. . לתת לגב להיות כפי שהוא רוצה להיות. קחו נשימה-שתיים ותנו לכפות הרגליים להיות כבדות אל תוך הרצפה. לחצו בעדינות אל הרצפה את הצד החיצוני של כפות הרגליים, ושימו לב מה קורה בגוף. לחיצה זו מפעילה שרשרת של רקמות חיבור (שרירים, גידים, רצועות), וגורמת להפעלה עדינה של משטח הגוף האחורי, ובמיוחד של השרירים הזוקפים את הגב והשכמות. אתם עשויים לחוש כיצד השכמות יורדות מטה מעט, ובית החזה נפתח. הישארו כך מספר נשימות, שחררו וחזרו על התרגיל. חשוב: אל תנסו "להרים את הגב" על מנת שיהיה ישר. תנו ללחיצת כפות הרגליים לעשות זאת עבורכם.


אפשרות טובה אחרת היא "לתופף על זה".

*אם עדיין אינכם יודעים כיצד להשתמש בשיטה, אתם מוזמנים להיכנס לדף הבית ולצפות בסרטון. 

נסו את אופן התיפוף הבא וזכרו כי הטקסט המוצע לכם כאן הוא רק אפשרות. התאימו אותו לאיך שאתם מרגישים. כל טקסט הוא 'נכון' כל זמן שהוא מייצג את איך שאתם מרגישים. אינכם יכולים להזיק.

*התחילו מבדיקה כמה 'כבדה' עליכם האנרגיה הזו בין 1-10. 1= הכל טוב, אני מלא/ת אנרגיה , 10= כבד לי מאד, אין לי טיפת אנרגיה. המטרה: להעלות את האנרגיה, ולהוריד את מדד הכבדות.

נקודת הקראטה:

"למרות שאני מרגיש/ה ב'דאון' הבוקר/עכשיו, אני מקבל/ת את איך שאני מרגיש/ה בכל מקרה."

"למרות שאני מרגיש/ה כובד בבית החזה, ואין לי חשק לקום/לפעול, אני מקבל/ת את איך שאני מרגיש/ה בכל מקרה."

"למרות שהזרועות שלי מרגישות כאילו הן עשויות עופרת, ואין להן חשק לפעול, אני מקבל/ת את איך שאני מרגיש/ה בכל מקרה."

סיבוב 1:

פנים הגבה: האנרגיה הזו

צד העין: הכל מרגיש לי נמוך, וחסר אנרגיה

מתחת לעין: אין לי חשק לעשות כלום

תחת האף: אין לי אנרגיה לקום מהמיטה

סנטר: בשביל מה לי לקום?

תחת עצם הבריח: בית החזה מרגיש לי כבד,

תחת בית השחי: קשה לי לנשום

סביב הקודקוד: האנרגיה הזו לא עושה לי טוב

סיבוב 2:

פנים הגבה: האנרגיה הנמוכה הזו

צד העין: לא מאפשרת לי לפעול

מתחת לעין: הזרועות שלי מרגישות כבדות וחסרות חשק לפעול

תחת האף: כאילו הן שייכות למישהו אחר

סנטר: הכבדות הזו לא נותנת לי להתחיל את היום שלי בטוב

תחת עצם הבריח: אני אפילו לא יודע/ת מדוע זה

תחת בית השחי: לא קרה שום דבר דרמטי, פשוט אין לי חשק

סביב הקודקוד: האנרגיה הנמוכה הזו, הייתי שמח/ה שתעלה קצת

סיבוב 3 :

פנים הגבה: אז אני בוחר/ת לאפשר לאנרגיה הזו להשתנות

צד העין: אני בוחר/ת להכיר שהיא פה, ושמותר לי להרגיש כך

מתחת לעין: גם כשלא קרה שום דבר דרמטי

תחת האף: מותר לי להרגיש ב'דאון', ושלא בא לי כלום

סנטר: זה כבר קרה לי בעבר, ונשארתי בחיים

תחת עצם הבריח: ואני בוחר/ת להגיד תודה לאנרגיה הנמוכה הזו, היא בטח פה מסיבה טובה

תחת בית השחי: היא בטח רוצה להגיד לי משהו. אולי היא רוצה להזכיר לי לא להתעלם מעצמי.

סביב הקודקוד: ואני בוחר/ת לאפשר לעצמי להרגיש את זה.

סיבוב 4:

פנים הגבה: אני בוחר/ת שלא להתעלם

צד העין: אני בוחר/ת שלא להתעלם ממני

מתחת לעין: אני בוחר/ת לזכור שאם הגוף שלי מרגיש משהו, גם ה'קול' שלו נחשב

תחת האף: בעבר היו מקרים שהתעלמתי. לרוב- זה לא עשה לי טוב

סנטר: אז אני בוחר/ת לזכור אותי, ולאפשר לי להרגיש כפי שאני מרגיש/ה.

תחת עצם הבריח: זה מרגיש טוב לזכור שאני פה בשבילי.

תחת בית השחי: אני תמיד יכול/ה לדחוף בעדינות את כפות הרגליים שלי לתוך הרצפה, ולזכור שיש קרקע מתחת רגלי.

סביב הקודקוד: זה מרגיש הרבה יותר טוב לדעת שאני יכול/ה להיות פה בשבילי, ושאני מחובר/ת לקרקע. אני לא לבד.

קחו נשימה עמוקה ושתו הרבה מים.

 

תרגיל מומלץ נוסף להעלאת הרמה האנרגטית הוא תרגיל "העוגן". 

 

שיהיו לכם ימים נהדרים, של אנרגיה טובה ואקטיבית, ואם לא- אתם יודעים מה ניתן לעשות...

עוד דבר שעשוי לסייע לכם להתחיל את השנה הזו באנרגיה טובה

הוא להצטרף לאחת מסדנאות המבוא לשיטת EFT הקרובות.

לפרטים והרשמה- סדנאות המבוא.

מה עושים כשהאנרגיה צוללת מטה?
Share
 
 
 
  "גם אצלכם לא כל הימים מתחילים נפלא? קמים עייפים, לחוצים ובלתי מרוכזים? רוצים נורא להרגיש טוב עם עצמכם והחיים, אבל איכשהו זה לא מצליח?
הורידו את ספרון המתנה שהכנתי לכם, וקחו לעצמכם 5 דקות בלבד, ולא תאמינו כמה מהר ובקלות אתם יכולים להרגיש מרוכזים, רגועים ואנרגטיים יותר ליום שלפניכם. להורדה - מלאו את פרטיכם בטופס ההרשמה, ומייד תוכלו להוריד את הספרון שיעשה לכם את הבוקר."

מאמרים

© כל הזכויות שמורות מילכה ליאון | החופש לבחור | המרכז ללימודי שיטת EFT

Tivonet

a>